Voksenhold

Motion for Gravide  Holdnr. 65

(mandag kl. 18.50-19.30)

Det kræves ingen specielle svømmefærdigheder for at deltage.

Indhold: Vandmotion for gravide er en generel motion bestående af vandgymnastik og svømmeøvelser, hvor alle muskler røres. Specielt de muskler gravide har brug for at styrke. Der indgår såvel styrke- som bevægelighedsøvelser. Har du ryg-, lænde- eller bækkenproblemer er vandet et godt og skånsomt træningselement. Vandmotion for gravide kan dyrkes fra starten af graviditeten til babyen kommer.

Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Velvære og reduktion af muskulære graviditetsgener.

Sådan gør vi!
Vandmotion for gravide er et tilbud om en aktiv hyggestund med socialt samvær og god motion for krop, sjæl og hele bevægeapparatet. Vi udnytter vandets opdrift og modstand til at forbedre konditionen og styrke "trætte" muskler.


Voksen Motion Holdnr. 67

(mandag kl. 18.30-19.30)

Krav: For at starte på holdet skal man være fortrolig med vand og banesvømning på langs i det store bassin.

Indhold: Gennem individuelle og fælles aktiviteter får du sammen med andre svømmere mulighed for at "motionssvømme" og styrke din kondition. Du får et tilbud med råd og vejledning til forbedring af dine svømmefærdigheder, så du bliver bedre til at svømme

Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Motionssvømning på langs i det store bassin 


Aqua Fitness Holdnr. 71+72+73

(torsdag kl. 19.30-20.30) 

I Aqua fitness er hovedformålet ikke at lære at svømme, men i stedet at arbejde med de kvaliteter der er forbundet med at træne i vand herunder at arbejde med vægtløsheden, bevægelsesfriheden og at arbejde med den modstand som vandet giver.

I træningen vil vi komme omkring kredsløbstræning og muskeltræning.

Aqua jogging er velegnet for alle som gerne vil i form, men som af den ene eller anden grund kan have svært ved løbe eller lave øvelser på land på grund af risiko for overbelastning af led og muskler.

Til sidst sættes der fokus på baller, lår samt ud spænding.

Aqua fitness og Aqua jogging er et perfekt valg hvis du vil i form på den "Fede måde" med højt musik, højt tempo og god energi. 


Ryg holdet  Holdnr. 66

Vandgymnastik for folk med svag eller dårlig ryg, eller hvis man bare vil styrke sin ryg.

Motion på en anderledes måde. Vandgymnastik giver god styrke og er desuden en god træning af ryg- og mavemusklerne. Vi starter med opvarmning, laver øvelser alle med fokus på ryggen og slutter med strækøvelser.  


Store Piger Holdnr. 68

(torsdag kl. 19.00-19.50)

Dette hold er specielt beregnet til store piger. Her laver vi bl.a. styrketræning, konditionstræning samt styrker lattermusklerne. 


Dykkerhold Holdnr. 70

(tirsdag kl. 19.00-21.00)

Dykkerhold for både nye og erfarende dykkere.

Er du interesseret i at lære at dykker så kom.

Senere på sæsonnen bliver det muligt at tilmelde sig et kursus, hvor der kan taget dykkersertifikat.


Helse og motion

Målet er at udnytte muligheden for gennem bevægelse i vand at opnå styrkelse af ledbevægelighed, styrketræning, kondition, selvtillid i vand, glæde og socialt samvær.